ΜΑΝΟΣ ΦΑΛΤΑΙΤΣ - ΑΝΝΑ ΦΑΛΤΑΙΤΣ / Φρίξων Ήλιε !!!



ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗ ΣΚΥΡΟ

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2008


Με τον γνωστό πλέον δεικτικό και καυστικό τους τρόπο επανήλθε με νέα ανακοίνωση του, σχετικά με το θέμα των ανεμογεννητριών στη Σκύρο, το ζεύγος Φαλτάιτς, από τη Βιγλατορία του Παλαιόπυργου της Σκύρου.

Αφορμή για τις νέες ανακοινώσεις αποτέλεσε η επίσκεψη στο νησί εκπροσώπων της ΔΕΗ, που έχουν ως στόχο να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για τα αιολικά πάρκα, ώστε να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα.

Σχολιάζοντας λοιπόν τα τελευταία τεκτενόμενα, η επιστολή των Φαλτάιτς αναφέρει τα ακόλουθα:

«Η Σκύρος, λέει, έχει τον πιο φρέσκο αέρα!!!

Κι αυτό μας χρειάζεται.

Μπαίνουμε κι εμείς στο χορό για τις Στρίγκλες Μίξερ Αέρος-Αέρος.

Θα πληρώνετε βέβαια σχεδόν διπλάσιο το λογαριασμό της ΔΕΗ, αλλά τι θέλετε τώρα, να μη πληρώνετε τίποτα για τον «οικολογικό» (sic), δηλαδή κοπανιστό αέρα που σας πουλάμε;

Και μη νομίζετε. Κάτι τι το καλό θα βγει και για σας Σκυριανοί, όταν μπει κι η ΔΕΗ στο παιχνίδι και συμπράξει μαζί με τα άλλα μεγάλα λαμόγια της αρπαχτής και τους θεομπαίχτες και αγιογδύτες, που περιμένουνε σαν κοράκια να βουτάνε την παχυλή επιδότηση από κάθε τερατομηχανή ανεμομαζέματος και ανεμοσκορπίσματος, που θέλουν να φυτέψουν στη Σκύρο.

Αλαλούμ. Αλαλούμ.

Δε μπορείς πια να βρεις καμμιά άκρη με τους παπαγάλους που στέλνουνε απανωτά στο νησί μας Ε.Ε., υπουργεία, επιτροπές, εταιρείες, ρασοφόροι και κάθε άλλου είδους καταραμένα κοράκια, που έχουνε ξεσαλώσει και τρέχουν τα σάλια τους με την προοπτική κολοσσιαίων επιδοτήσεων, που βέβαια θα βγουν απ' τις πλάτες της φτωχολογιάς του λαού μας, που την ξεζουμίζουν ανελέητα με φορομπηξίες, μέχρι θανάτου.

Αλαλούμ. Αλαλούμ.

Όλα αυτά γράφονται μ' αφορμή της επίσκεψης στο νησί μας εκπρόσωπων της ΔΕΗ και της συζήτησης που είχαν μαζί τους τα στελέχη του αγώνα, που παλεύουν σκληρά εδώ και καιρό για να αποτρέψουν την επερχόμενη καταστροφή του νησιού μας από την -ο μη γένοιτο-εγκατάσταση των Μίξερ Αέρος-Αέρος.

Ήρθαν, λέει, να ενημερώσουν τους ιθαγενείς Σκυριανούς, που μας βλέπουν περίπου σαν τους Παπούα και τους ερυθρόδερμους Ινδιάνους των περασμένων αιώνων, που τους εξαγοράζαν και καταπατούσαν τη γη τους, δίνοντάς τους χάντρες χρωματιστές, καθρεφτάκια και άλλα λιλιά, για να παίζουν και να στολίζονται.

Η συζήτηση απ' την αρχή έδειχνε φανερά, ότι δεν θα κατέληγε σε καμιά σοβαρότητα.

Οι άνθρωποι ήταν άσχετοι πέρα για πέρα και ανίκανοι να προτείνουν ένα οποιοδήποτε σοβαρό επιχείρημα.

Ήταν παντελώς για γέλια και κλάματα.

Όπως άλλωστε το ίδιο έχει συμβεί μέχρι τώρα με τους αξιολύπητους μεν, πλην φαμφαρόνους και κορδολούρηδες δήθεν σοβαρούς επιστήμονες, που έχουν παρουσιαστεί σαν εκπρόσωποι του α ή β φορέα.

Αλαλούμ. Αλαλούμ.

Η αλήθεια είναι πως σε φέρνουνε σε δύσκολη θέση για το πώς πρέπει να τους αντιμετωπίζει κανείς. Με ευγένεια, όπως απαιτεί η αγωγή και παράδοση που έχουν διδαχτεί απ' τα παιδικά τους χρόνια οι Σκυριανοί, με πνεύμα φιλοξενίας;

Ή να λένε τα πράγματα με την πραγματική τους ονομασία;

Αλλά ευτυχώς, τώρα οι Σκυριανοί έχουν ξεπεράσει τούτο το σύνδρομο και δεν μασούνε τα λόγια τους.

Αποτέλεσμα, να τα μαζεύουν κάθε είδους λαμόγια και να μας αδειάζουν τη γωνιά, το ταχύτερο.

Πλην, πλην. Μη ξεθαρρεύεστε.

Αυτοί ξέρουν καλά τη δουλειά τους. Εσύ τους φτύνεις κι αυτοί σου λένε «ευχαριστώ», γιατί υποτίθεται πως τους δρόσισες.

Μ' άλλα λόγια, στην αναφορά που θα κάνουν για τα πεπραγμένα της αποστολής τους στη Σκύρο, προκειμένου να πείσουν τους «χαχόλους» του τόπου, θα αναφέρουν ότι πραγματοποιήθηκε και η απαιτούμενη συζήτηση με τους ντόπιους κι ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες ενημέρωσης του λαού, σύμφωνα με το δημοκρατικότερο τρόπο.

Αλαλούμ. Αλαλούμ. Η αλήθεια είναι μαλώτρια

ΜΑΝΟΣ ΦΑΛΤΑΙΤΣ
ΑΝΝΑ ΦΑΛΤΑΙΤΣ

https://www.avgi.gr/koinonia










Αιολικά Πάρκα: Η Σκύρος, είναι ''θέλημα θεού'' να γίνει το αιολικό πάρκο 


Το   2005 ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας, από άμβωνος και παρουσία  εκατοντάδων Σκυριανών, ανήγγειλε την πρόθεση  της Μονής  για  δημιουργία Αιολικού Πάρκου στο νησί, λέγοντας, αν δεν κάνω λάθος, θα γίνει γιατί είναι θέλημα  θεού !!


Φρίξων Ήλιε!!!

Αληθώς  είπε τούτα τα λόγια ο  αρχιπαπακαλόγερος και Ηγούμενος της Μέγιστης Λαύρας του Άθωνα, ότι είναι Θέλημα Θεού να καταστραφεί το νησί μας;
Τι του κάναμε δηλαδή του Θεού εμείς, οι μάλιστα λίαν ευλαβείς Χριστιανοί  Σκυριανοί, να εξαποστείλει αναντίον της νήσου μας την φοβερή του οργή;
Ακούς εκεί είναι θέλημα Θεού, να  πάει κατά Διαόλου η Σκύρος!
Σουρεαλιστικό παντελώς το τοπίο.
Ό,τι θέτε ακούτε τον τελευταίο καιρό  από  τα κάθε είδους  λαμόγια της αρπαχτής, ρασοφόρα και μη,που  ονειρεύονται τσουβάλια αργύρια, σαν αμοιβή για την συμβολή τους στην καταστροφή της πατρίδας μας.
Τραγέλαφος.
Για γέλια και κλάματα.
Και φυσικά, για σιχτίρι  και φτύσιμο των υπεύθυνων.
Αληθεύει   λοιπόν – ερωτώ- αυτό  που μας πληροφορεί ο δήμαρχος Σκύρου, ότι διακηρύχτηκε κάτι τέτοιο από τον  αρχι-καλογερόπαπα ή απλούστερα ηγούμενο  της  Λαύρας του Άθωνα- αγνοώ τ’  όνομά του -όπως τον καρφώνει ο Δήμαρχος  Σκύρου;
Τα είπε και μάλιστα εις επήκοο όχι μονάχα αυτού αλλά και πλήθους λαού και εκατοντάδων πιστών, όπως επισήμως δηλώνει ο Δήμαρχος;
Με φανερό σκοπό κι επιδίωξη, όπως είναι ολοφάνερο και εξυπακούεται, να τρομοκρατηθούνε οι υποτιθέμενοι ηλίθιοι Σκυριανοί και να σκάσουν;
Να βάλουν την ουρά τους στα σκέλια.
Να  αφήσουν τους καλογέρους της Λαύρας να αλωνίζουν, φυτεύοντας παστρικές στρίγκλες μίξερ αέρος-αέρος στο πανέμορφο και δοξασμένο νησί μας.
Το σκεπτικό του αρχι-καλογερόπαπα,προφανώς υπήρξε αυτό:
Θα τους πω, ότι οι καταστροφικές στρίγκλες μίξερ αέρος- αέρος, (
ανεμογεννήτριες) είναι θέλημα του Θεού να φυτευτούνε στη Σκύρο.

Κι όποιος εναντιώνεται  σ’ αυτή την καταστροφή, τα βάζει με τον ίδιο τον Παντοκράτορα
Συνειρμικά, έτσι έχουν τα πράγματα.
Άρα δεν θέλεις τις στρίγκλες;
Έρχεσαι σε σύγκρουση με τον ίδιο τον  Παντοκράτορα
Άρα είσαι αμαρτωλός και ως εκ τούτου καταραμένος.
Και θα πας στο φοβερό  σωφρονιστήριο της Κολάσεως.
Να σε καμακώνουν οι Διάολοι με τα φοβερά τους καμάκια.
Να σε βουτούνε ως το λαιμό στα καζάνια με την πίσσα που βράζει συνέχεια.
Και φριχτά μέχρι παντελούς αηδίας.
Μα ο  αρχι-καλογερόπαπας της Λαύρας του Άθωνα- αγνοώ  όπως σας είπα το  καλογερίστικο ή κατά κόσμον όνομα και επίθετο του ανδρός- συνεχίζει απτόητος.
Προφανής λοιπόν οπωσδήποτε η πρόθεσή του να τρομοκρατήσει τους Σκυριανούς με την απειλή της παρέμβασης του Θεού εναντίον όσων αντισταθούν στις φρικαλέες παστρικές στρίγκλες μίξερ – αέρος- αέρος.
Δεν ήμουν παρών στη συγκέντρωση αυτή που είπε όλα αυτά τα απίστευτα ο αρχικαλογερόπαπας της Λαύρας του Άθωνα.
Μα αν είναι το όντι αληθινά, η υπόθεση δεν είναι μονάχα γελοία αλλά παράλληλα και  εξαιρετικά πολύ φοβερή.
Κι ας την λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψιν μας.
Ξέρετε, πώς έπεσε η Κωνσταντινούπολη  στα χέρια των Τούρκων στις  29 Μαΐου του 1453;
Εκείνη εκεί την καταραμένη ημέρα  που στοίχισε στο λαό μας τετρακόσια χρόνια δουλείας στους Τούρκους;
Με ακριβώς παρόμοιες διαδικασίες και λόγια.
Έβγαιναν  καλόγεροι   στους δρόμους και φώναζαν   στο λαό, ότι είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει!!!
Και  άρα κανείς δεν έπρεπε να αντισταθεί και να πολεμήσει τους Τούρκους. Ήταν σα να τάβαζε  με τον ίδιο τον Θεό.
Και έτσι, οι χιλιάδες Ρωμιοί, που από  μια  κεραμίδα να ρίχνανε  στο συρφετό του Μωάμεθ  θα τους είχανε θάψει   όλους προ των  τειχών, καθόταν με σταυρωμένα χέρια στα σπίτια τους  – ο ελεεινός και τρισάθλιος όχλος  –  ή μαζευόταν καί άκουγε τους καλόγερους που απειλούσαν όποιονδήποτε θα αντιστεκόταν στους Τούρκους.
Και έτσι ''Εάλω η πόλις''
ΚΙ όσοι πολέμησαν στην Πύλη του Ρωμανού και στα άλλα σημεία του τείχους της Πόλης, εκτός απο ΄Έλληνες κάτοικους της Κωνσταντινούπολης, ήταν   Βενετσιάνοι και Γενουάτες, κυρίως πολεμιστές !!
Αυτά φέρνουν σαν αποτέλεσμα τέτοια δόλια συνθήματα.
Ο αρχικαλογερόπαπας- της Λαύρας του Άθωνα- να γνωστεί  τα όνομά  του – για να τον γράψει η ιστορία,   ακολούθησε στην προκειμένη περίπτωση -αν αληθεύουν όσα εγγράφως μαρτυρεί  ο δήμαρχος Σκύρου πως είπε  δημόσια σε σύναξη πιστών  Σκυριανών χριστιανών,  κινήθηκε   πάνω στο ίδιο σενάριο.
Οι συσχετισμοί του συνθήματος των καλόγερων  της Κωνσταντινούπολης με το «είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει»  και  το  κήρυγμα του αρχικαλογερόπαπα Λαύρας στους Σκυριανούς, πως «είναι θέλημα Θεού να καταστραφεί το νησί φυτεύοντας πάνω του  τις  απαίσιες  παστρικές  στρίγκλες μίξερ – αέρος- αέρος»,    είναι    προφανώς  ίδιες και απαράλλαχτες.

Εδώ  αιτούμαι παρέμβαση άμεση για να διευκρινίσει ο αρχικαλογερόπαπας την πληροφορία του Δήμαρχου Σκύρου, αν  είναι όντως τα πράγματα  έτσι  ή  όχι.
Και  αν τα είπε, ας πάρει πίσω τα λόγια του.
Εμείς, δεν στέλνουμε κανένα στην Κόλαση.
Αρκεί να ζητήσει συγχώρεση κάνοντας εμπράκτως μετάνοια καί αίροντα αυτομάτως οι αμαρτίες του.
Ουδείς αναμάρτητος.
Μα για να δοθεί η συγχώρεση απαιτείται εμπράκτως μετάνοια οπωσδήποτε.
Το θέμα, έχει διαστάσεις θεολογικές και εθνικές  επί πλέον.
Με κάτι τέτοιες ενέργειες ανεγκέφαλες  καλογεροπαπάδων, που έχουν διαπραχτεί ανά τους αιώνες, εξευτελίζεται  η εκκλησία και η θρησκεία ολόκληρη. Διότι μαζί με τα  στεγνά καίγονται και τα χλωρά όπως ξέρουμε.

Πατριάρχη Βαρθολομαίε.

Πάρε θέση αμέσως και ζήτα τις δέουσες εξηγήσεις απ’ το πνευματικό σου παιδί.
Μητροπολίτη  Καρυστίας και Σκύρου κυρ  Σεραφείμ, ζήτησε και συ εξηγήσεις, ως κατά τόπον αρμόδιος. Διότι στην εκκλησιαστική επικράτειά σου συνέβη αυτό το φρικαλέο ατόπημα.
Ιεραρχία ολόκληρης της Ελλάδας, πάρτε θέση και σεις.
Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου.
Το τσουράπι  της εκκλησίας ξηλώνεται με τέτοια καμώματα.
Και συ λαέ βασανισμένε, για να μη βασανίζεσαι άλλο, ύψωσε τη φωνή σου και υπερασπίσου τα δίκια σου.


ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ- ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ

Μάνος Φαλτάϊτς

Παρασκευή 23  Νοέμβρη 2007 







Η Αναστασία Φαλτάιτς, εκ των επικεφαλής των αντιδρώντων κατοίκων, δήλωσε: «Αυτό που ετοιμάζονται να κάνουν στη Σκύρο είναι τερατώδες». Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες κατοίκους, «η εγκατάσταση των 111 ανεμογεννητριών σε συνδυασμό με όλα τα συνοδά έργα θα καταστρέψει τόσο την κτηνοτροφία όσο και τη μελισσοκομία,καθώς και την προστατευόμενη περιοχή του». Αυτός είναι και ο χειρότερος εφιάλτης για τους Σκυριανούς. Η αισθητική, οικονομική και περιβαλλοντική υποβάθμιση που θα οδηγήσει σε μαρασμό, ερήμωση και εγκατάλειψη της Σκύρου. Οι 111 ανεμογεννήτριες, αν τελικά τοποθετηθούν, θα παράγουν 333 ΜW, ενέργεια που αντιστοιχεί στο 15% του εθνικού στόχου, για την επίτευξη του οποίου η χώρα μας έχει δεσμευθεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Το πελώριο για την κλίμακα του νησιού σχέδιο έχει προκαλέσει σύγχυση και εκνευρισμό στους κατοίκους. Ενημερωθήκαμε για το σχέδιο εξωδίκως,κανένας στο νησί δεν είχε ιδέα. Η υπόθεση διαδραματίστηκε εν κρυπτώ. 

https://www.tovima.gr/2008






 

Η Αναστασία Γιαννουδάκη- Φαλτάϊτς είναι δημοσιογράφος καί γεννήθηκε στα Χανιά το 1938. Δίδαξε για πολλά χρόνια μέχρι το 1979, στην Έδρα της Πολιτικής ιστορίας Νεώτερης Ελλάδας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο κι εξέδωσε ιστορικές μελέτες με θέματα τής νεοελληνικής ιστορίας. Επιμελήθηκε τής έκδοσης τού Αρχείου ιστορικών εγγράφων τής επαναστατικής περιόδου τού 1821 τής Κρήτης καί τών Αρχείων τής Ελληνικής Παλιγγενεσίας, έκδοση τής Βουλής τών Ελλήνων. Ασχολήθηκε με τη λογοτεχνία καί υπήρξε μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους απ' την πλευρά τών γυναικών τής νέας γενιάς τών λογοτεχνών. Δημοσίευε στο περιοδικό ΟΔΗΓΗΤΗΣ άρθρα της με το ψευδώνυμο Μάρκος Ευγενικός και διηγήματα με το πατρικό της επίθετο Αναστασία Γιαννουδάκη, αφήνοντας μια αίσθηση εξαιρετικά δυνατή, όπως βγαίνει απ' τις κριτικές που είχαν γράψει γι αυτήν και τα έργα της. Κορυφαίο της έργο υπήρξε το χρονικό τών αγώνων τής Ελληνικής νεολαίας για τήν Ένωση τής Κύπρου με τήν Ελλάδα με τίτλο «ΤΟ ΠΡΟΔΟΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» έχοντας κι η ίδια έντονες προσωπικές εμπειρίες καθώς συμμετείχε ενεργά σ' αυτούς τους αγώνες. Από το 1971 που παντρεύτηκε το Μάνο Φαλτάϊτς, ανέλαβε τη διεύθυνση τοὐ ομώνυμου Ιστορικού καί Λαογραφικού Μουσείου. Μαζί με τον Μάνο συνέβαλαν στήν πολιτιστική αναγέννηση του λαού μας, με τίς ελληνοκεντρικές κατευθύνσεις που υπάρχουν σήμερα καί πού φέρνουνε τή σφραγίδα τους.Ο ρόλος της στην οργάνωση των επιστημονικών δραστηριοτήτων του μουσείου υπήρξε καθοριστικός και σε πολλούς τομείς αποκλειστικός, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του μεγάλου κινήματος μαζί με τον Μάνο στην πολιτιστική αναγέννηση του λαού μας, με τις ελληνοκεντρικές κατευθύνσεις που υπάρχουνε σήμερα και που φέρνουνε τη σφραγίδα τους. Από το 1993 ανάλαβε την οργάνωση του Φεστιβάλ Σκύρου της Βιγλατορίας του Παλαιόπυργου και σκηνοθετεί τα έργα του Μάνου Φαλτάϊτς που ερμηνεύει η καλλιτεχνική Ομάδα του μουσείου «Σκυρίτες»...Η λογοτεχνική της δημιουργία του τελευταίου καιρού, έχει σαν κύριο αντικείμενο την πνευματική αναγέννηση του ελληνισμού, αντλώντας τις εμπνεύσεις της από τους προσωπικούς της αγώνες και τα σημαντικότατα πολιτιστικά γεγονότα που συντελούνται στη Βιγλατορία του Παλαιόπυργου. Τα έργα της έχουν έντονο προσωπικό χαρακτήρα και αποτελούνε μια σύνθετη δημιουργία, ανάμεσα χρονικού, φιλοσοφικού στοχασμού, ημερολογιακής καταγραφής της καθημερινής ζωής και πορείας του μουσείου και της Βιγλατορίας του Παλαιόπυργου, συνθέτοντας ένα σημαντικότατο χρονικό που ασκεί ξεχωριστή γοητεία. Η πρόσφατη πνευματική της δημιουργία κινείται σε τρεις κατευθύνσεις: Η πρώτη αφορά τη λογοτεχνική καταγραφή των μεγάλων ιστορικών γεγονότων της Κατοχής και του Εμφυλίου πολέμου (1941-1945), όπως τα έζησε με όλη την τραγικότητα και τις διαστάσεις που παίρνανε εκείνες οι καταστάσεις στην ψυχή ενός παιδιού. Έργα της γι αυτή την περίοδο που έχουν εκδοθεί είναι τα Χρονικά: «Ζυμβραγού», «Από τα Ζυμβραγού στο Θησείο», «Το τέλος του παππού Θεοχάρη», «Πρωτοχρονιά 1942 με έξη μόνο φέτες λακέρδα», «Ο συγκάτοικος Μαρδοχαίος». Η σειρά όλων τούτων των έργων, με αυτά που δεν έχει εκδώσει ακόμα, αποτελούν μια πλήρη ενότητα της περιόδου 1941-1945. Η δεύτερη πνευματική της πορεία του τελευταίου καιρού είναι μια καινοτόμος σύνθεση ημερολόγιων, χρονικών, αγωνιστικών και ιδεολογικών μανιφέστων δοσμένων ποιητικά και πεζά, που αφορούν ιστορικά γεγονότα, κοινωνικούς αγώνες και καταστάσεις της Σκύρου αλλά και της Ελλάδας ολόκληρης. Καταστάσεις και γεγονότα στα οποία συμμετέχει ενεργά και η ίδια με δράση, σκέψη, εκτιμήσεις και λόγο. Τα θέματα αυτά αφορούν κύρια τους προσωπικούς της αγώνες και τη στάση γενικά της ζωής της. Η τρίτη κατεύθυνση της δημιουργίας της είναι καταγραφή και σχολιασμός με ποιητικό τρόπο ευρύτερων κοινωνικών γεγονότων που συγκλονίζουν την Ελλάδα και τον κόσμο ολόκληρο. Ανάμεσα σ' αυτά είναι και το ποίημά της με τίτλο: «Επαναστάτες με Αιτία», που αναφέρεται στις καταστρεπτικές ταραχές που συγκλόνισαν την πρωτεύουσα της χώρας Αθήνα κι ολόκληρη την Ελλάδα, τον Δεκέμβρη του 2008










Ο Μάνος Φαλτάϊτς ήταν Έλληνας εθνικιστής φιλόσοφος, συγγραφέας, λαογράφος καί ζωγράφος. Γεννήθηκε στήν Αθήνα το 1938 κι ήταν γιός του γνωστού εθνικιστή δημοσιογράφου, συγγραφέα καί ερευνητή Κώστα Φαλτάϊτς. Ο Μάνος Φαλτάιτς κατάγονταν από τήν προβυζαντινή αριστοκρατική οικογένεια τών Φαλταγηδών τής Σκύρου, επίθετο το οποίο παραλλάχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα σε Φαλτάϊτς, καθώς ο παππούς του καί άλλα μέλη της οικογένειας έζησαν στήν Οδησσό καί στό Ταϊγαρόγκ της Ρωσίας, λόγω των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων. Στίς ίδιες πόλεις έδρασε κι ο άλλος κλάδος τής οικογένειας Φαλτάιτς, οι αδερφοί Τζάνοι, οι οποίοι διαδραμάτισαν ηγετικό ρόλο στή Φιλική Εταιρεία καί στήν επανάσταση τής Μολδοβλαχίας, ως στενοί συνεργάτες τού εθνικού ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη καί τού Αλέξανδρου Υψηλάντη. Μέχρι το 1821 μέλη τής οικογένειας χρημάτισαν προεστοί, γραμματείς, επίτροποι καί δημογέροντες τής Χώρας στή Σκύρο. Προπάππος του Μάνου ήταν ο Γεωργαντής Φάλταγης, πού συμμετείχε στήν Ελληνική εθνεγερσία τού 1821 καί πολέμησε με τόν Γεώργιο Καραϊσκάκη στή μάχη τοὐ Φαλήρου καί το 1827 πήρε μέρος στήν πολιορκία τής Ακροπόλεως. Παππούς του ήταν ο Δημήτριος Γεωργαντής-Φαλτάιτς, λόγιος.
Σπούδασε νομικές καί πολιτικές επιστήμες στήν σχολή Πολιτικών Επιστημών του Παντείου πανεπιστημίου καί στή Νομική σχολή τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου τής Θεσσαλονίκης. Από τα πρώτα κιόλας φοιτητικά του χρόνια, ανέπτυξε σημαντικότατη πολιτική δράση, οργανώνοντας καί δημιουργώντας το μεταπολεμικό φοιτητικό κίνημα. Το 1955-1958 έπαιξε σημαντικότατο ηγετικό ρόλο σαν πρόεδρος της Εθνικής Παμφοιτητικής Ένωσης, ένωση η οποία ανέπτυξε έντονη δράση σε κρίσιμα εθνικά θέματα, όπως το Κυπριακό καί η Βόρεια Ήπειρος, ενώ το 1958 πρωταγωνίστησε σε συλλαλητήρια τών φοιτητών για τήν ένωση της Κύπρου με τήν Ελλάδα. Το 1962 ίδρυσε την Πανελλήνια Ένωση Αγωνιζομένων Νέων (ΠΕΑΝ) (η οποία είχε διαφορετική δράση από την ΠΕΑΝ που ιδρύθηκε την περίοδο της Κατοχής, το 1941) , μεθοδεύοντας τούς αγώνες τὠν νέων κατά τής παγκοσμιοποίησης. Εξέδωσε το περιοδικό «Οδηγητής», καθοδηγητικό καΊ αγωνιστικό όργανο τής «Π.Ε.Α.Ν.», τίτλο που αργότερα οικειοποιήθηκε η «Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδος» [Κ.Ν.Ε.], αυθαίρετα καί χωρίς προηγούμενη συνεννόηση μαζί του. Το 1963, με δική του έμπνευση καί πρωτοβουλία, οργάνωσε τήν κίνηση για την Ελληνική πνευματική αναγέννηση, κηρύσσοντας το έτος Περικλή Γιαννόπουλου, σε συνεργασία με κορυφαίους εκπροσώπους τής Ελληνικής διανοήσεως.
Την ίδια περίοδο, διαισθανόμενος τις καταστροφικές συνέπειες πού θα είχε για την ελληνική παράδοση η παγκοσμιοποίηση, παράλληλα με τούς εθνικούς καί κοινωνικούς του αγώνες, έδωσε τή μάχη για τή διάσωση καἰ προβολή τής παραδοσιακής μας κληρονομιάς. Το 1964, σε ηλικία 26 ετών, ίδρυσε το Μουσείο Φαλτάϊτς -το πρώτο τοπικό λαογραφικό μουσείο τής Ελλάδας- στο οποίο αφιέρωσε καί το μεγαλύτερο μέρος τής ζωής του. Σε ειδικό χώρο τού μουσείου, εκτίθεται μεγάλη συλλογή παλαιών καί σπάνιων βιβλίων, πού εκδόθηκαν σε διάφορες πόλεις τής Ευρώπης από Έλληνες λόγιους. Στο αρχοντικό υπάρχει σήμερα ένας απίστευτος πλούτος από εφημερίδες εποχής, εκθέματα λαογραφικού ενδιαφέροντος αλλά καί μοναδικά εκθέματα όπως μιά αυθεντική προκήρυξη τής Φιλικής Εταιρείας του 1821, η Αποκήρυξη τής Ελληνικής Επαναστάσεως, χειρόγραφα τού Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη κι άλλα. Ιδιαίτερο χώρο καταλαμβάνουν τα πρωτότυπα έργα, αρχεία και εκδόσεις του Κωνσταντίνου Φαλτάϊτς, η συλλογή των γλυπτών Γεωργίου και Λουκίας Γεωργαντή και η Πινακοθήκη του Μάνου Φαλτάϊτς, στην οποία παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής του. Για τἠν πολύτιμη συμβολή του στήν διάσωση καί διατήρηση τής ελληνικής παράδοσης, βραβεύθηκε το 1976 από τήν Ακαδημία Αθηνών.
Ανάπτυξε καί δίδασκε, τόσο στήν Αθήνα, όσο καί στή Σκύρο, στή Σχολή τού Δρόμου τήν κοσμοθεωρία του Νταϊσμού καί Κοινοτισμού, τού διπολικού σχήματος τής Αρμονίας καί Δυσαρμονίας, τής Συμπαντικής Ψυχής καἰ Συνείδησης, σαν μια ολοκληρωμένη κοσμοθεωρία καί βιοθεωρία. Οι αγώνες του για τον κοινοτισμό συνεχίστηκαν με αποκορύφωμα το 1976 τή συγκρότηση τού θαυμαστού κινήματος της Σκυριανής Δύναμης, πού υπήρξε μοναδικό στά Ελληνικά χρονικά. Δυστυχώς όμως, οι αντιδράσεις, ο φθόνος καἰ τα ανελέητα χτυπήματα κάτω από τή ζώνη με πρόθεση τήν ολοκληρωτική του εξόντωση, με τελείως ανέντιμα και ύπουλα μέσα, φανερώθηκαν κι αυτή τἠ φορά. Από το 1979 και πέρα μαζί με τη σύντροφό του Αναστασία καί τήν συμπαράσταση μιάς ομάδας στενών κι αφοσιωμένων φίλων, οργάνωσε το κίνημα για τἠν αισθητική αναγέννηση, εμπνευσμένο από τήν αρχαιοελληνική, βυζαντινή και νεώτερη παραδοσιακή μας κληρονομιά. Το κίνημα τούτο επηρέασε βαθύτατα με τίς αισθητικές προτάσεις του κατά μέγα μέρος εκείνη την εποχή.
Το 1993 ίδρυσε μαζί με τήν Αναστασία το Θέατρο καἰ το Φεστιβάλ τής Βιγλατορίας τού Παλαιόπυργου, στή Σκύρο, στο οποίο πραγματοποιούνται κάθε καλοκαίρι σημαντικότατες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Εν τω μεταξύ, όλα αυτά τα χρόνια διδάσκει, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Σκύρο το Νταϊσμό σαν μια ολοκληρωμένη κοσμοθεωρία και βιοθεωρία. Η ιδεολογία αυτή και το πνεύμα του Νταϊσμού έχει διαποτίσει ολόκληρο το συγγραφικό του έργο, που εκφράζεται με δοκίμια, διαλογισμούς, διηγήματα καἰ θεατρικά έργα εμπνευσμένα από τή ζωή καί τή δράση τών μεγάλων Ταγών καί Ηρώων τηή ανθρωπότητας. Στη ζωγραφική, μαθήτευσε δίπλα στούς Δημήτρη Πικιώνη καἰ Φώτη Κόντογλου. Εχει γράψει περισσότερα από 60 ιστορικά, λαογραφικά, λογοτεχνικά, πολιτικά, φιλοσοφικά, θεατρικά καί ποιητικά έργα, ενώ υπάρχουν ακόμα πολλά έργα του πού παραμένουν ανέκδοτα. Απεβίωσε το 2012.
Μαζί με τη σύζυγο καί συναγωνίστρια του Αναστασία, αγωνίστηκαν επίσης προκειμένου να γνωστοποιήσουν τήν καταστροφή που συντελείται στο φυσικό περιβάλλον από τήν άναρχη τοποθέτηση ανεμογεννητριών επισημαίνοντας ότι αγνοούνται επιδεικτικά οι δημοτικές αρχές καί ασκούνται διώξεις στούς δημάρχους πού αντιστέκονται στην καταστροφή, αλλά καί στούς κατοίκους από τίς διάφορες εταιρείες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.



https://sites.google.com/site/faltaitsmuseum/

http://koinosparanomastis.blogspot.com/2019/02/blog-post_8.html



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.